Vanessa och Joes bröllop!!!

Vilken dag!!! Bröllopet var så vackert och jag grät, såklart! Jag hade satt klockan på 6.45 så att jag kunde snooza i cirka en halvtimme men efter att klockan ringde första gången var jag alldeles för nervös för att somna om. Jag ville bara gå upp och göra mig iordning. Så det gjorde jag och cirka 9.30 var jag klar. Då åkte jag ner på stan till en frisör- och sminksalong där bruden, brudtärnorna, brudens mor och brudgummens mor gjorde sig iordning. Där drack vi mimosas (champagne och apelsinjuice) medan tjejerna blev fixade. Hur mysigt som helst! Därefter skjutsade jag Joes mamma hem till dem och själv följde jag med Kathy hem. Jag hade lovat Vanessa att göra iordning all dekoration till bröllopscermonin. Som tur var hade jag hjälp av en tjej som heter Holly och ännu mer tur att bröllopet skulle hållas i parken bakom Kathy och Randys hus. Blev en herrans massa spring men till slut kunde vi gå tillbaka till huset och byta om. Bröllopet var perfekt! Det var jätte fint väder och n hel massa släkt och vänner.
 
Efter vigseln stannade vi kvar i parken för att ta kort. Jodis kompis Woody hade till och med åkt hem till oss för att hämta Rowdy så han kunde vara med på några kort. Tjockisen! Efter det åkte jag, Kathy och Randy till Vanessa och Joes hus, där var nästan hela Joes släkt samlad så vi satt ute på baksida och drack öl och hade trevligt. Klockan 17 var det dags att åka till Heritage Inn där middagen och festen hölls. Middagen var bara för de närmsta släktingarna men tiden gick fort och klockan 19 kom resten av de drygt 300 personerna som var bjudna. Det var en sjujäkla fest! Jag hade så roligt! Så gjorde det ju inte sämre än att Randy hade sett till att jag inte behövde betala för mig i baren. Score!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0